Selasa, 24 Mei 2011

KEK MARIE KOKO

Assalamualaikum. Resepi ni dari Azita Kitchen. Terima kasih kepada tuan punya resepi yer. Teringat masa kecil-kecil dulu emak ada buat kek ni...tapi tak hirau pun nak ambil resepi dan simpan...mudah dan senang jer rupanya. Makan pun bila-bila boleh, simpan dalam peti ais....tahan.

Bila dah dipotong nampak cantik.


BAHAN-BAHAN:

500 gm biskut marie
1 buku buttercup
4 biji telur
3/4 cawan gula
3/4 cawan air
3/4 cawan milo
1/2 cawan serbuk koko
4 camca besar susu pekat manis

CARA  MEMBUATNYA:

1. Pecahkan biskut dan ketepikan.

2. Pecahkan telur ke dalam periuk yang agak besar dan pukul sedikit.

3. Masukkan gula, air, milo, serbuk koko dan susu pekat. Kacau sebati.

4. Masukkan buttercup dan kacau sehingga adunan menjadi macam pecah minyak. Api sederhana. Kacau sehingga pekat sedikit dan masukkan biskut.

5. Kaup balikkan sehingga benar-benar sebati. 

6. Kautkan dan masukkan ke dalam loyang yang disediakan. (Loyang dilapik plastik). Padatkan dan sejukkan.






2 ulasan:

  1. Sedapnya kek tu.. slm singgah.. kunjungla blog saya ye ;)

    http://www.zuwairiaiman.com

    BalasPadam
  2. T/kasih...dah singgah dah...mcm2 ada yer...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KONGSI RESEPI

Body Mass Index Calculator